27 Aralık 2015 Pazar

Bu RP ye işletim sistemi nasıl kuruluyor ve ilk çalıştırma nasıl oluyor ?

S.a.

Şimdi hocam diye başlayasım geldi :)

Elinizde ( mümkünse Class 10 ) bir adet "micro sd kart" olması gerekli. Lite versiyon sürümler için 1 GB bile yetebiliyorken benim tavsiyem en aşağı 8 gb lik micro sd kart edinmeniz iyi olur.

Tamam micro SD kart var, şimdi ne olacak ? USB üzerinden bilgisayarınıza bağlayıp ISO yazmak. İyi de iso nerede ?

işte burada => https://www.raspberrypi.org/downloads/raspbian/

Ben birçoğunu denedim. Sizde birini seçip kullanabilirsiniz. İlk çalıştırma için hangini indirsem veya ne farkı var diye düşünmenize gerek yok.

Bilgisayarınız Linux ise muhtemelen "ben nasıl ISO yu USB ye yazacam" diye düşünmezsiniz :)

M$ windows kullananlar bu linkten Win32 Disk Imager isimli uygulamayı indirip kullanabilirler.
http://sourceforge.net/projects/win32diskimager/

EE şimdi ? Olay tamamdır. Micro SD kart a indirdiğiniz Raspberry işletim sistemini yazdıysanız, RP nize takın ve gücü bağlayın.

Karşılaşmanız durumunda aşağıdaki başlıklardan devam edebilirsiniz ;)

Raspberry Pi 2 açılmama ve kırmızı ışık sorunu

yeni aldım ama yanımda monitör yok. başka bilgisayardan nasıl ulaşırım konsol a?

RP ye RDP ile masaüstü bağlantı sağlamak !

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder