28 Temmuz 2016 Perşembe

Orange pi veya başka Tek Kart PC (single board computer) aldım ama orjinal sürüm OS ları çalıştıramadım nolcak şimdi !

Selamün Aleyküm;



Bi hevesle çinden felan bulup getirttiriyorsunuz bu aletleri sonra, orjinal os ile çalıştırmak için sipariş verme süresinin 5 - 10 katı zaman harcıyorsunuz. Ama yine de olmuyo. Kenera atıyosunuz sonra tekrar aynı zamanı harcıyorsunuz yine olmuyo derken bu böyle gitmiyo ve bakınmaya başlıyorsunuz benim gibi.

Uğraşmayın hocam; http://www.armbian.com/download adresine girip kendi cihazınızı bulup fotosuna tıklıyorsunuz.


Önce bi masaüstü felan göreyim, bir iki deneyeyim derseniz Desktop yazan en alttaki linke tıklayıp indiriyorsunuz.

Bitmediiii, nereye ?
indirdiğiniz dosyayı açtığınızda içinde en az üç adet dosya çıkıyor ve hangisini ben ne yapacam diye bakınıp duruyosunuz yine.

"Armbian_5.14_XXXXXXXX_Debian_jessie_3.4.112_desktop.raw" isimli dosya sizin işinizi görecek olan dosyadır. USB disk imager ile yazamazsınız. Windows üzerinde rufus ile yazabileceğinizi yazıyor sitesinde ama ben ubuntu - linux mint ile "Disks" isimli uygulama ile yazdırıyorum. Ama nasıl ? işte böyle =>


Önce Disks i açıyorsunuz. Sonra micro sd belleğin bölümlemelerini partitonlarını siliyorsunuz. Sonra "Restore Disk Image" butonuna basıp RAW dosyamızı seçiyorsunuz.

Bu kadar. Çok mu zor ? bence o kadar da değil. Siz kaşındınız zaten o cihazı alırken ben ne yapayım :)

( ilk boot biraz geç geliyor, sabırlı olun lütfen )


Sonuç nası ? işte böyle
=>




Ben Orange pi One ve PC modellerini indirip güzelce çalıştırdım hiç sorun yok ve hatta süper hızlı bile sayılır !

Ayrıca; bu blogdaki örnek uygulamaları armbian üzerinden çalıştırmak için şunu yapınız =>

Raw dosyasını yazdığınız micro sd belleği cihazınıza takıp açtığınızda, önce bi restart yapacak, tekrar açtığında siyah terminal ekranında size kullanıcı adı ve şifre soracak. ( sitesinde bu bilgiler var )

kullanıcı adı: root

kullanıcı şifresi : 1234

Kullanıcı adı ve şifresini girdikten sonra, sizi, root yerine yeni bir kullanıcı oluşturmanız için yönlendirecek. 

İşte şimdi çok önemli. YENİ AÇACAĞINIZ KULLANICI ADI LÜTFEN 

"pi" olsun. Şifresi ise "armbian" olabilir ( sadece denemeler yaparken kullanın diye, gerçek hayatta yapacağınız işlerde sorumluluk almak istemem ) ya da farklı bişey yapabilirsiniz. 

NEDEN peki abi diye bilirsiniz. Şundan =>

Ben bu blogtaki örnekleri, ilk tek kart pc 'im olam Raspberyy Pi 2 ile hazırlamıştım. ve RP 2 deki dosya sistemine - kullanıcı bilgisine göre "/home/pi" olarak verdiğim adresler var. Bu yüzden öneriyorum. 

Benim blogum tırt :) siz bakmayın bana ama eğer bakacasanız durum bu.

Bu önerim sadece benim değil, başkaca kod denemeleriniz olursa aynı durumla da karşılaşabilirsiniz. Belki ekstra ikinci veya üçüncü kullanıcı olarak ta kullanabilirsiniz bu "pi" kullanıcısını !

neyse çok yazdım, belki bana bi kahve ısmarlamak için reklam tıklarsınız :)

1 yorum: